FAKT24


sviatok má , zajtra

    VOJNA PREPRAVCOV

    Matovič v tom má jasno: Za návratom IC vlakov je likvidácia RegioJetu! Čierne prachy a výpalníctvo...

    05.10.2016 00:15 / politika google+ twitter facebook

    Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) obnoví prevádzku komerčných InterCity (IC) vlakov medzi Bratislavou a Košicami od nového grafikonu vlakovej dopravy v nedeľu 11. decembra tohto roku. Denne budú na hlavnej domácej železničnej trati premávať štyri súpravy, pričom dva vlaky pôjdu z Bratislavy do Košíc a dva opačným smerom. 

    Igor Matovič lupa
    Matovič sa drsne obul do kauzy návratu IC vlakov. | Profimedia

    Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek (Most-Híd) si myslí, že zrušenie IC vlakov začiatkom tohto roka nebolo správne. "Pokúsime sa dostať ich naspäť do prevádzky a do obľuby občanov, ktorí tieto vlaky budú využívať. Vlakové súpravy budú premávať štyrikrát denne, dva z Bratislavy do Košíc a z Košíc do Bratislavy. Predpokladáme, že verejnosť túto našu iniciatívu prijme a bude ju využívať, lebo o to nám ide. V konečnom dôsledku vieme tie časové priestory zaplniť, aby tento vlak s obľubou používali občania," priblížil Érsek v utorok na tlačovej besede vo vlaku na Hlavnej stanici v Bratislave.

      

    Očakáva, že prevádzka IC vlakov na rozdiel od minulosti nebude stratová. "Vlaky musia mať určitý nábeh. Bude to jeden z najrýchlejších vlakov z Bratislavy do Košíc. Myslíme si, že to bude mať opodstatnenie a po nástupných mesiacoch si ho občania obľúbia," dodal minister. Expresné vlaky by podľa ZSSK mali zvládnuť cestu medzi západom a východom Slovenska predbežne za štyri hodiny a 45 minút a na tejto trati by mali predstavovať najrýchlejšie železničné spojenie. Súprava bude pozostávať z piatich vozňov, cestujúci budú mať v nej k dispozícii 247 miest a vlaky budú, ako v minulosti, povinne miestenkové. Železničiari očakávajú, že prevádzka IC vlakov bude zisková v priebehu troch, štyroch rokov. IC vlaky prestali premávať 17. januára tohto roka. Boli dlhodobo stratové a prišli o cestujúcich po príchode súkromného dopravcu RegioJet na trať Bratislava - Košice, ale aj po zavedení bezplatnej železničnej prepravy pre študentov a dôchodcov v závere roku 2014. Ministerstvo dopravy sa rozhodlo obnoviť IC vlaky na základe štúdie Výskumného ústavu dopravného, a. s. v Žiline. Prehodnotenie obnovenia prevádzky týchto vlakov je aj súčasťou programového vyhlásenia vlády, tento návrh presadila Slovenská národná strana.

     

    Podľa opozičného poslanca Igora Matoviča treba za všetkým hľadať úplne iný rozmer. "Keď vám zachutí moc a niekto vám raz odmietol dať čierne prachy ako "sponzorské", presadíte proti nemu (napríklad) štátne íčečka a zničíte jeho síce ťažko prežívajúci, ale poctivý biznis. Nech mi je odpustené, ale z honu na Regiojet mám presne takýto slovenský výpalnícky pocit. A mimochodom - presne to isté robia s obchodnými reťazcami - miliónovými pokutami za zhnité kilo jabĺčiek, ktoré by si aj tak nikto normálny nekúpil. Sme na zlej ceste a je mi to veľmi ľúto," napísal na sociálnu sieť Matovič. Samotný majiteľ RegioJetu sa nedávno v rozhovore pre HN televíziu vyjadril jasne. Ak by to malo byť pre nich likvidačné a návrat IC vlakov by pre nich znamenal pokles tržieb, je pripravený na odchod zo Slovenska.

     

    pop | fakt24.sk

    Komentáre k článku