FAKT24


sviatok má , zajtra

    ROZHADZUJE SA?

    Prúser za prúserom Dankovho človeka: Cez RTVS pridal svojim exkolegom nekresťanské prachy...A to nie je všetko!

    14.01.2018 00:35 / politika google+ twitter facebook

    Na čelo RTVS sa dostal za hlasnej podpory a hlavne kritiky bývalého vedenia zo strany Andreja Danka. Bývalý šéf štátnej TASR a terajší riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník je vo svojej funkcii iba pár mesiacov, no za ten krátky čas predviedol, ktorým "SMEROM" bude fúkať jeho vietor...

    Rezník Danko lupa
    Jaroslav Rezník s Andrejom Dankom | SITA

    V poslednom období je totiž okolo osoby Jaroslava Rezníka poriadne rušno. Zatiaľ čo v minulom roku sa zrejme v Mlynskej doline iba "rozkukával", po Novom roku to zobral pekne od podlahy, Najskôr prišla na pretras téma koncesionárskych poplatkov. Aj napriek tomu, že Rezník pred voľbou nového šéfa RTVS nehovoril veľmi na tému poplatkov, vyzeralo to, že s ich zvyšovaním nesúhlasí a držal basu s SNS, ktorá ho nakoniec do čela RTVS pretlačila. Podľa nového riaditeľa však nie je fér, že sa 15 rokov nemenili. "Tento stav je nespravodlivý predovšetkým voči poslucháčom a divákom. Otázka je, či sme ako spoločnosť neminuli ten správny okamih, keď bola príležitosť dostať to do stavu trvalo udržateľného rozvoja. Pravdepodobne sa o to budeme musieť pokúšať ako Syzifos znovu a znovu. A raz nejaký Syzifos ten kameň dotlačí tak, že ostane hore a nespadne mu dole. Ale, momentálne je dole," povedal Rezník. 

     

    Oveľa väčší šok prišiel pred pár dňami, keď Rezník nečakane zrušil investigatívnu reláciu Reportéri. Podľa generálneho riaditeľa RTVS nedosahovala kvalít, aké si podobná relácia zaslúži. Bola to však práve táto relácia, ktorá počas svojej existencie získala desiatky ocenení. "O dočasnom pozastavení vysielania relácie Reportéri sa rozhodlo z viacerých dôvodov. Základný je ten, že svojou kvalitou nezodpovedala nárokom, aké má relácia tohto typu spĺňať – témami, ani ich spracovaním. Tematický rámec bol neujasnený, pohyboval sa od občianskej problematiky cez podnikateľskú, politickú až po historickú. Uchopenie tém bývalo problematické z hľadiska smerovania, záberu, výberu a vyváženosti zastúpenia strán, v reportážach sa vyskytovalo mnoho faktografických chýb a nenáležitých uzáverov, čo generovalo stále vyšší počet oprávnených sťažností a žalôb zo strany dotknutých subjektov, čo následne stálo a stojí ďalších zamestnancov i celú RTVS nemálo času, energie a financií na urovnanie sporov," napísala v stanovisku hovorkyňa RTVS Erika Rusnková. 

     

    Proti zrušeniu sa však nepostavili len známe osobnosti, či organizácie, ale aj samotní redaktori. Tí sa mali stať súčasťou publicistickej relácie Občan za dverami, ktorá ale rieši v prevažnej miere občiansko-právne spory. Redaktori preto prišli s protiútokom a poslali Rezníkovi otvorený list, rovnako ako aj Rade RTVS, aby prinútila riaditeľa verejnoprávnej televízie prehodnotiť svoje stanovisko a reláciu nezrušil. Rezník si teda týmto zapisuje ďalší negatívny bod, ktorý mu rozhodne nepridáva na popularite v Mlynskej doline. Tam má podľa našich informácií momentálne panovať veľmi napätá atmosféra. Dôvodom sú práve neuvážené a nie vždy logické kroky samotného Rezníka. "Nikto nevie, čo urobí na druhý deň. Rovnako, ako to bolo s reláciou Reportéri, to môže byť s hocičím iným. Veď ani angažovanie Marianny Ďurianovej neoznámil hneď šéfom športovej redakcie, ale až po medializovaní toho, že sa s ňou dohodli," prezradil nám zdroj z RTVS. 

     

    Zdá sa však, že Rezník nebude iba rušič relácií, ale aj výborný "kšeftár". Podľa posledných informácií totiž vypovedal zmluvu z agentúrou SITA, ktorá RTVS dodáva komplexné spravodajstvo, ako aj fotografický servis. Dôvodom malo byť neplnenie si zmluvných podmienok. Proti somu sa však súkromná tlačová agentúra ohradila a tvrdí, že si svoje povinnosti plní podľa dohodnutej zmluvy. Naopak Rezník predĺžil zmluvu štátnej agentúre TASR, ktorá získala od terajšieho vedenia viac peňazí, ako to bolo za Václava Miku. Treba povedať, že Rezník bol dlhé roky šéfom TASR a jeho nástupcom sa stal jeho bývalý kolega a zrejme aj kamarát, s ktorým sa v agentúre stretávali denne. A zatiaľ čo za Miku dostala TASR 259 200 eur, terajšia suma je o 64 800 eur vyššia. Tlačová agentúra Slovenskej republiky si tak prilepší ročne o slušných 64 800. S agentúrou sa spája aj ďalšie rozhodnutie Rezníka. 

     

    Výkonným riaditeľom Košického štúdia RTVS sa totiž stal Jozef Puchala. Ten je síce súčasťou verejnoprávnej televízie dlhé roky a pôsobil ako vedúci Redakcie spravodajstva, športu, aktuálnej publicistiky a regionálneho vysielania, no zároveň je aj bratom súčasného šéfa TASR Vladimíra Puchalu a teda náhradníka samotného Rezníka. Vyzerá to teda tak, že Rezníkovi nevadí dohodiť zaujímavé posty ani jemu blízkym ľuďom. S TASR zrejme bude navyše prepojení už navždy. Ani správa o zrušení relácie Reportéri sa do ich spravodajstva nezmestila, zatiaľ čo konkurenčná SITA o nej informovala pravidelne. Je aj za týmto blízky Rezníkov vzťah s agentúrou? 

    redakcia | fakt24.sk

    Komentáre k článku