FAKT24


sviatok má , zajtra

    NATRELA MU TO!

    Ťapáková po kritike Setteleho: Od môjho odchodu ide Markíza dole! Čo ešte odkázala rakúskemu riaditeľovi?

    05.10.2016 00:30 / správy google+ twitter facebook

    Bola profesionálkou, ktorú každý považoval za adekvátnu náhradu za Václava Miku. Zuzana Ťapáková dlhé roky viedla v Markíze marketing, neskôr sa stala generálnou riaditeľkou celej televízie. Aj napriek tomu, že ju nahradil Rakúšan Matthias Settele, k svojmu nástupcovi sa nikdy nevyjadrovala v negatívnom zmysle...Až doteraz!

    Zuzana Ťapáková lupa
    Ťapáková Settelemu poriadne naložila. | Profimedia

    Dôvodom, prečo sa Ťapáková rozhodla prehovoriť o Settelem sú zrejme aj jeho slová, ktoré nedávno v jednom z rozhovorov povedal. Týkali sa jeho nástupu do televízie. "Keď som pred tromi rokmi prišiel, boli sme v krízovom režime. Teraz sme silná výnosná prosperujúca spoločnosť, ktorá prináša mnohé nápady, ale tiež má aj dobré obchodné výsledky," povedal generálny riaditeľ Markízy. To však nenechalo chladnou práve Ťapákovú, po ktorej Settele nastúpil do najsledovanejšej televízie. Napriek tomu, že ju ona opúšťala s červenými číslami, mala v konečnom zúčtovaní lepšie výsledky v sledovanosti, ako práve Settele.

      

    "Pán Settele nehovorí celkom pravdu. Ľudia z televíznej branže vedia, v akom stave Markíza bola. Televízia mala, čo sa týka sledovanosti týka,skvelé čísla. Po príchode pána Setteleho sa táto sledovanosť držala ešte asi rok, no odvtedy ju už Markíza v takom rozsahu, počas celého týždňa nikdy nezopakovala. A nielen to, mali sme za sebou rekonštrukciu celého spravodajstva, čo sa týka technológií, ale aj personálneho nastavenia. Čísla Televíznych novín sa pohybovali cez štyridsať percent, dnes je to okolo dvadsaťšesť. Rovnako mal k dispozícii skvelo fungujúci manažment, ktorý si ponechal doteraz," povedala v rozhovore pre Denník N Ťapáková. Tým mu poslala jasný odkaz. Keď sa pozrieme na čísla sledovanosti, hovorí exriaditeľka Markízy pravdu. Pri jej odchode bol seriál Búrlivé víno na vrchole a nemal konkurenciu. Dnes je iba tieňom kedysi najsledovanejšieho denného seriálu a mnohí sa čudujú, že ho v Záhorskej ešte umelo udržujú pri živote. Zrejme sa boja, že by im akákoľvek náhrada za seriál z vinárskeho prostredia nemusela vyjsť už vôbec.

     

    Ťapáková navyše nemá problém priznať, že sa Markíza topila v problémoch, no dôvody boli niekde inde, ako v jej šéfovaní. "Áno, Markíza bola v červených číslach. Treba sa však pozrieť prečo. Stratégia predaja reklamného času sa totiž nastavovala v centrále CME pre celú skupinu a všetky krajiny, teda nielen Slovensko, ale aj Česko, Rumunsko a podobne. Vtedajší prezident CME, silný autokratický Adrian Sarbu, nastavoval so svojimi kolegami predaj reklamy spôsobom, proti ktorému časť manažmentu Markízy protestovala. A to dokonca tak nahlas, že to z jeho strany viedlo k výrokom o výpovediach," prezrádza šokujúce informácie z kuchyne najsledovanejšej televízie. Podľa Ťapákovej je navyše problémom televízie aj národnosť jej riaditeľa.

     

    "To je citlivá otázka a ja nechcem nikoho znevažovať. Určite to však súvisí aj s tým, že Matthias Settele nepochádza z tejto krajiny. Slovenský divák je veľmi konzervatívny, má silné návyky. Myslím si, že niektoré seriály boli ukončené predčasne a s inými, napríklad s Búrlivým vínom, sa zase narábalo necitlivo. Presuny v štruktúre boli v tom čase na dennom poriadku, a tak diváci začali postupne odchádzať," dodala ešte sympatická blondínka. Ťapákovú má veľa ľudí za elegantnú a vždy profesionálne sa vyjadrujúcu manažérku. Práve preto mala byť ešte donedávna jednou z kandidátiek na post generálnej riaditeľky RTVS. Andrej Danko, ktorý chce verejnoprávnu televíziu ovládnuť síce začína hrať zvláštne hry a Ťapákovú mal podľa našich informácií odstaviť, no pri nevyspytateľnom šéfovi parlamentu sa možno ešte dočkáme prekvapení...

    pop | fakt24.sk

    Komentáre k článku