FAKT24


sviatok má , zajtra

    VOĽBY SR

    Črtá sa volebný škandál na Slovensku? Licenčná rada preveruje 12 sťažnosti!

    27.04.2016 00:00 / správy google+ twitter facebook

    Licenčná rada pokračuje v preverovaní sťažnosti na volebné vysielanie. Na vysielanie televízií a rádií k marcovým parlamentným voľbám dostala 12 sťažností, z nich dve na obdobie pred začiatkom vysielania politickej reklamy. Doteraz z nich prešetrila polovicu.

    Voľby SR lupa
    Voľby SR | archív

    Okrem toho Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) vyhodnocuje aj vlastný monitoring, ktorý robila od 13. februára, od začiatku vysielania politickej reklamy v elektronických médiách až do 5. marca, teda aj vo volebný deň. Správne konania začala koncom marca. Na základe monitoringu vybrala RVR na podrobnú analýzu 10 programov, z nich v jednom prípade porušenie zákona o vysielaní a retransmisii nezistila, štyrmi sa začala zaoberať v správnom konaní a piatimi by sa mala zaoberať 10. mája, agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová. Ak licenčná rada uzná, že vysielateľ porušil zákon, môže ho upozorniť alebo aj pokutovať.

      

    Prvé dve zo sťažností rada riešila 22. marca. Išlo o sťažnosť na vysielanie Televízie Turiec, na Správy TV Turiec vysielané 30. decembra o cca 18:30 a rada rozhodla, že sťažnosť je neopodstatnená. V prípade druhej sťažnosti, na Videotextové vysielanie z 10. januára 2016 začala správne konanie. Dve správne konania týkajúce sa predvolebného vysielania začala licenčná rada 12. apríla a ďalšie štyri tento týždeň, v utorok 26. apríla. Minulotýždňové správne konania vedie RVR voči vysielateľovi Markíza - Slovakia za možné porušenie zákona o objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov a oddeľovaní názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru v súvislosti s vysielaním príspevku Voľby 2016: Prieskum v programe Televízne noviny zo dňa 19. januára 2016. Rada tiež 12. apríla začala preverovať Televízne noviny vysielané 19. februára. Toto správne konanie vedie na základe vlastného monitoringu. 

     

    Zo spomínaných 12 sťažností na vysielanie rádií a televízií k voľbám do Národnej rady SR dostala rada zhodne tri sťažnosti na verejnoprávneho vysielateľa - RTVS a na súkromnú Televíziu Markíza. Ostatné sťažnosti, a to vždy po jednej na jedno médium, sú na vysielanie: TA3, Rádia Wow, Rádio Frontinus, Televízie Turiec a videotextové vysielanie. Rada pre vysielanie a retransmisiu tiež dostala jeden podnet od Prezídia Policajného zboru, a to na TV Joj. Ten však podľa hovorkyne RVR "nesmeruje voči konkrétnemu programu".

     

    Politické subjekty, strany, hnutia alebo koalície, ktoré sa v sobotu 5. marca uchádzali o hlasy voličov, mohli po novom začať volebnú kampaň dňom, v ktorom vyhlásenie volieb zverejnili v Zbierke zákonov SR, teda 12. novembra 2015. Kampaň trvala do 3. marca do 00:00. Vysielanie politickej reklamy a špeciálnych predvolebných diskusií v médiách bolo povolené od 13. februára do 3. marca do 00:00. Štrnásť dní pred dňom konania volieb a v deň konania volieb až do skončenia hlasovania bolo zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.

    | fakt24.sk

    Komentáre k článku